Tuesday, March 24, 2009

Nizar tidak prihatin masalah di Bukit Gantang


NIZAR Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak yang jelas jahil mengenai selok belok berpolitik ketika memerintah dulu, telah diisytihar sebagai calon Pas bagi P059 Bukit Gantang menentang calon Umno, Ismail Safian, 7 April depan.
Pemilihan Nizar merangkap Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak dibuat Isnin malam semalam, mendedahkan beberapa ciri negatif yang wujud dalam pakatan pembangkang diketuai DAP, disertai juga Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pertama Pas sudah ketandusan calon berkualiti yang mampu diketengahkan bagi menghadapi ujian besar dan penting ini.
Nizar yang selama ini bertindak ‘lagak jurutera’ tidak kenal dan faham permainan dan percaturan politik yang penuh debu dan muslihat.
Liku-liku politik yang berbelit-belit dengan pelbagai ragam politikus yang licik membuat beliau bingung dan cuba berlagak bijak tetapi sering tersilap langkah.
Pas gagal menampilkan calon anak tempatan bertambah goyah berikutan segala kekurangan itu menyebabkan Nizar, Adun Pasir Panjang kelak akan berdepan kesukaran memahami aspirasi penduduk Bukit Gantang selain tidak prihatin akan masalah yang dihadapi pengundi.
Ini jauh berbeza dengan Ismail Safian, anak kampung di Bukit Gantang yang dibesar di kawasan berkenaan dan telah lama bergiat dalam Umno bahagian, terakhir sebagai Ketua Penerangan.
Gerakan penderhakaan terhadap Sultan ditaja Pas selama ini ditambah lagi dengan desakan agar rakyat terus membelakangkan raja di ceramah-ceramah pembangkang, boleh mengurangkan sokongan terhadap Nizar.
Itupun Pas sebenarnya membuat perkiraan ia akan mendapat undi simpati pengundi berikutan kemelut politik di Perak dan tindakan saman diambil oleh Nizar dan konco-konco DAP terutama Speaker Sivakumar.

Namun pengundi Melayu yang merupakan 63.7 peratus daripada kira-kira 55,000 pengundi di Bukit Gantang harus sedar bahawa selama ini pun DAP menjadikan Nizar boneka dalam melaksanakan dasar kesamarataannya atau dulu dikenali sebagai ‘Malaysian Malaysia’.

Nasib dan masa depan Melayu yang ramai dan masih memerlukan pelbagai kemudahan dikesampingkan DAP yang lebih bersedia memberi tanah pemilikan kekal kepada penghuni kampung baru.
Tanah untuk sekolah agama dan penduduk Melayu hanya diberikan setelah dibantah oleh pemimpin Melayu sendiri.
Pas yang hanya ada lima kerusi dalam DUN Perak jelas telah diperkotak-katikkan oleh DAP dan diperkudakan Anwar untuk mencapai matlamat tidak menguntungkan Melayu.-Pak Ngah

1 comment:

  1. pak ngah... nizar adalah bapa tanah rezab hak milik kekal 999 kg baru!!!! tapi nasin tanah rezab melayu dia tak kautim

    ReplyDelete