Monday, February 16, 2009

Pemuda Kempen Rumah Ke Rumah Hadapi Pilahn Raya Bukit Gantang, Bukit Selambau

Bernama
16 Feb 2009

KOTA BELUD -- Pemuda Barisan Nasional (BN) akan menggunakan pendekatan berkempen dari rumah ke rumah menjelang pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan DUN Bukit Selambau, kata Setiausaha BN Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Beliau berkata pendekatan itu digunakan selepas mendapati kaedah itu amat berkesan untuk menyampaikan mesej kepada semua pengundi.

"Jika kita gunakan kaedah berkempen di tempat umum hanya individu tertentu sahaja yang mendapat mesej dan perancangan BN untuk pembangunan negara. Dengan menggunakan kaedah ini semua keluarga tidak terkecuali untuk mendengar dan bertukar-tukar fikiran dengan kita," katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

Abdul Rahman yang juga Setiausaha Pemuda Umno Pusat dan Anggota Parlimen Kota Belud berkata semua jentera pemuda BN di seluruh negara telah bersiap sedia untuk menjalankan tugas menghadapi pilihanraya kecil itu.

Pilihan raya kecil bagi Parlimen Bukit Gantang diadakan berikutan kematian penyandangnya Roslan Shahrum, 50, daripada PAS pada 9 Februari lepas akibat serangan jantung, manakala DUN Bukit Selambau berikutan peletakan jawatan penyandang V.Arumugam.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan kedua-dua pilihan raya kecil itu diadakan serentak pada 7 April dengan penamaan calon 29 Mac depan.

Selain itu, Abdul Rahman mencadangkan agar pemimpin pemuda peringkat negeri dan bahagian kerap turun padang untuk mendengar permasalahan di peringkat cawangan.

Pemimpin yang banyak bercakap ketika mengunjungi rakyat menyebabkan rakyat kekok dan memendamkan sahaja permasalahan mereka, katanya.

"Kurangkan bercakap, tapi jadilah seorang pendengar yang baik untuk mengetahui permasalahan rakyat di akar umbi," katanya.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment